2025. február 8., szombat

Bárd Testületi Ülés 2025.02.10 17:00

Képviselőtestületi ülés 2025. február 10. napján (hétfő) 17:00 órakor

Előterjesztések: Előterjesztések 2025.02.10 katt!


Hirdetmény

Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 2025. február 10. napján (hétfő) 17:00 órakor a Polgármesteri Hivatalban (7478 Bárdudvarnok, Bárd Ltp. 92.)képviselő-testületi ülést tart, amelyre tisztelettel meghívom.

TERVEZETT NAPIREND:

1.            Tájékoztatás a 2025. évi vagyonnyilatkozattételi kötelezettségek teljesítéséről

(Előadó: Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság elnöke) 
Szóbeli előterjesztés a bizottság megállapításáról. 

2.            Tájékoztató a két ülés közt történt eseményekről

(Előadó: polgármester) 
Szóbeli előterjesztés.

3.            Az önkormányzat és intézménye 2024. évi költségvetésének módosítása

(Előadó: polgármester, gazdasági vezető)
Az önkormányzat 2024. évi költségvetési rendeletének módosítása a zárszámadást megelőzően egy alkalommal lehetséges. A módosítás során a bevételi és kiadási előirányzatok tekintetében átvezetésre kerülnek azok a bevételek és költségek, amelyek az utolsó módosítástól a naptári év végéig keletkeztek. A költségvetési rendelet módosítása külön előterjesztésben kerül megküldésre.

4.            Az önkormányzat és intézménye 2025. évi költségvetésének megtárgyalása, stabilizációs határozat jóváhagyása

(Előadó: polgármester, gazdasági vezető)

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 29/A. § alapján a helyi önkormányzat évente, legkésőbb a költségvetési rendelete elfogadásáig a saját bevételei, valamint az adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetési kötelezettségei 2026-2028. évekre várható összegét meghatározza a stabilizációs döntésében.

 A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény értelmében a helyi önkormányzat gazdálkodásának alapja az éves költségvetése. Az önkormányzat a

költségvetéséből finanszírozza és látja el törvényben meghatározott kötelező, valamint a kötelező feladatai ellátását nem veszélyeztető önként vállalt feladatait. A feladatok ellátásának forrásai és kiadásai a helyi önkormányzat egységes költségvetési rendelete elkülönítetten tartalmazza. 

 A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős. A költségvetési rendeletet a képviselő-testület minősített többséggel fogadja el.  

 Az önkormányzat 2025. évi költségvetésének tervezetét a mellékelt dokumentumok tartalmazzák. Jogszabályi rendelkezés alapján a költségvetési rendeletben működési hiány nem tervezhető. A bevételi és kiadási előirányzatok főösszege egyensúlyban kell, legyen. 

 

A költségvetési rendelet szövegezése, részletezése, a mellékletét képező előirányzatok, külön előterjesztésben kerülnek megküldésre.

5.            Javaslat a Bárdudvarnoki Mesepalota Óvoda és Mini Bölcsőde Alapító Okiratának és szervezeti és működési szabályzatának módosítására

(Előadó: polgármester, intézményvezető)
Az Alapító Okirat és a Szervezeti és Működési Szabályzat módosítása külön kerül előterjesztésre.

6.            Tájékoztató a polgármester illetményéről, költségtérítéséről

(Előadó: alpolgármester)
A 2024. évi LVIII. törvény 2024. október 1. napi hatállyal módosította a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény polgármesteri illetményre, tiszteletdíjra vonatkozó szabályozását. A rendelkezés értelmében a polgármester (foglalkoztatási jogviszonyban ellátott tisztség esetén) megbízatásának időtartamára havonta az 500 fő és az az alatti település esetében a nemzetgazdasági átlagkereset 1,5 szeresének, az 501-1500 fő közötti lakosságszámú település esetében a nemzetgazdasági átlagkereset 1,75 szeresének megfelelő összegű illetményre jogosult. A költségtérítés az illetmény 15%-a. Bárdudvarnok Községi Önkormányzat esetében a polgármester illetménye 1.030.925,-Ft, ebből adódóan a költségtérítés 154.639,-Ft. A polgármesteri juttatáshoz a költségvetési törvény hozzájárulást biztosít.

7.            Az alpolgármester tiszteletdíjának, költségtérítésének megtárgyalása

(Előadó: polgármester)

Az előterjesztés tárgya a költségvetési rendeletben elfogadott alpolgármesteri tiszteletdíj és költségtérítés meghatározása.

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (A továbbiakban: Mötv.) 80. § (2) bekezdése értelmében „A társadalmi megbízatású alpolgármester tiszteletdíját a képviselő-testület állapítja meg úgy, hogy az nem haladhatja meg a társadalmi megbízatású polgármester tiszteletdíja 90%-át. A társadalmi megbízatású alpolgármester a tiszteletdíja egészéről vagy meghatározott részéről a képviselő-testülethez intézett írásbeli nyilatkozatával lemondhat.”

A társadalmi megbízatású alpolgármester tiszteletdíja 501-1500 fő közötti lakosságszámú településen legfeljebb 463.916,-Ft lehet.

Ugyancsak az Mötv. 80. § (3) bekezdése szabályozza, hogy a társadalmi megbízatású alpolgármester tiszteletdíjának 15%-ában meghatározott összegű költségtérítésre jogosult. Javasolt tiszteletdíj az alpolgármester részére 150.000,-Ft, melyhez a 15%-os költségtérítés összege 22.500,-Ft. 

8.            Javaslat a képviselői tiszteletdíj módosítására

(Előadó: polgármester)
Szóbeli előterjesztés - a költségvetési rendeletben elfogadott képviselői tiszteletdíj rendeletben történő szabályozása. Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő - testületének az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 12/2019. (XI.29.) önkormányzati rendeletében  határozza meg az önkormányzati képviselők tiszteletdíját, amelynek összege 2025. január 1. napjától 50.000,-Ft. 

9.            Bárdudvarnoki Roma Nemzetiségi Önkormányzat együttműködési megállapodásának megtárgyalása

(Előadó: polgármester)
A megállapodás külön kerül előterjesztésre.

10.         Javaslat az Önkormányzat Szervezeti és működési szabályzatának módosítására

(Előadó: polgármester)
Bárdudvarnok Község képviselő-testülete a többször módosított 2/2020. (II.14.) számú önkormányzati rendeletével határozta meg a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatát. A rendelet 2024. december 17. hatállyal került utoljára módosításra. Javaslom a szervezeti és működési szabályzat előterjesztés szerinti elfogadását, amely az előző napirendi pontban előterjesztett együttműködési megállapodás beépítésével és a nemzetiségi jogok gyakorlásának feltüntetésével lesz a jogszabályban foglaltaknak megfelelően meghatározva. 

11.         A közszolgálati tisztviselők 2025. évi illetményalapjáról szóló önkormányzati rendelet megtárgyalása

(Előterjesztő: polgármester)
Tárgyi önkormányzati rendelet módosítása külön kerül előterjesztésre.

12.         A településkép védelméről szóló rendelet megalkotása

(Előterjesztő: polgármester)
Tárgyi önkormányzati rendelet módosítása külön kerül előterjesztésre.

13.         Bárdudvarnok Településarculati kézikönyvének módosítása

(Előterjesztő: polgármester)
Tárgyi dokumentum külön kerül előterjesztésre

14.         Civil szervezetek elszámolásának megtárgyalása

(Előterjesztő: polgármester)

–              SINOSZ Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége támogatás elszámolásának elfogadása

–              Kaposvári Hallássérültek Sportegyesület támogatás elszámolásának elfogadása

15.         Civil szervezetek támogatási kérelmének elbírálása

(Előterjesztő: polgármester)

– Vakok és Gyengénlátók Somogy Megyei Egyesülete

– SINOSZ Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége támogatási kérelme

(Előterjesztő: polgármester)

16.         Javaslat a 2025/2026 évi iskolai körzethatárok elfogadására

(Előterjesztő: polgármester)
Előterjesztés külön kerül megküldésre a Kaposvári Tankerület által megküldött tervezettel és megkereséssel.

17.         Javaslat a „KAP-RD43-1-25 – Külterületi utak fejlesztése” című pályázat benyújtására

(Előterjesztő: polgármester)
Pályázat benyújtásához külön előterjesztés kerül megküldésre.

18.         Egyebek, hozzászólások, indítványok
Szóbeli előterjesztés.

Az ülésen való megjelenésére számítok.

Bárdudvarnok, 2025. február 5.

Ferencz Tamás Nándor sk.

polgármester

 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése