2020. április 16., csütörtök

Kiegyezés – Húsvéti levél Makai Péternek

Kiegyezés Bárdudvarnokon – Húsvéti levél Makai Péternek


Tárgy: Kiegyezés – Húsvéti levél Makai Péternek
Bárdudvarnok, 1865 +155 = 2020. április 16.

Tisztelt Makai Péter,
Kedves Másként - és Bárdudvarnokról egyáltalán - Gondolkodók!




Tudjuk hogy „155 éve, 1865. április 16-án, húsvét vasárnapján jelent meg a Pesti Naplóban az a névtelen cikk, amely az osztrák-magyar kiegyezés egyik fontos előkészítő dokumentuma lett, és amelyről hamarosan kiderült, hogy Deák Ferencz írta.”
A bárdudvarnoki Képvisel
ő-testület ide-oda-lógusától tudom, hogy önkormányzatunknak Deák Ferencz – e nagy zalai gondolkodó, a Haza Bölcse – útmutatásait kell követnie.
Nem vagyok a szavak embere, de
ezt a jeles évfordulót szeretném felhasználni, – mint a saját hibájából tanuló igazi FaluFérfi –, hogy jóvátegyem a 2019. évi önkormányzati választáskor elkövetett cselekedeteimet.
Már bánom, hogy nem akartam megérteni tavaly a nemzet közösmárciusi ünnepén
a „Dics
őséges nagyurak igazi üzenetét, és pont egy éve a Húsvéti Cikk újra publikálásakor
a Közéleti Kerekasztal által – Bárdudvarnok felemelkedése érdekében – kinyújtott kezet nem fogadtam el, sajnálom, szégyellem magam.
Először is utólag is gratulálok, hogy ilyen nehezített feletételek között ilyen tisztesen helytálltál a 2019. október 13-i önkormányzati választáson!
Bocsánatot kérek, a választás előtt és alatt elkövetett bűnös cselekedeteimért, de ez
a Bárdudvarnoki Realitás. Most már te is tudod, mi a falusi politika valódi lényege.
Tudom, hogy ezeket az akadályokkal teli körülményeket én teremtettem ahelyett,
hogy a tisztességes, semleges és törvényes feltételeket a rendelkezésemre álló eszközökkel biztosítottam volna.
Bocsánat, hogy átvágtalak, és azt mondtam Neked, – sőt bíztattalak –, hogy indulj, mert én nem indulok a választáson.
Elnézést kérek a Bárdudvarnokaiktól, hogy gyáva voltam a tisztességes, nyílt küzdelemre való felkérésedet elfogadni, így a falu lakói nem tudtak megbizonyosodni sem az önkormányzat valóságos helyzetéről, sem a két polgármester-jelölt elképzeléseiről, alkalmasságáról. Ez felvetheti a választási csalás gyanúját, hogy a szakmád egy törvényi tényállását ide idézzem – bár ez ugye, nem egy vallatószoba.
Nem csak Tőled, az egész Falutól bocsánatot kérek, hogy engedtem támogatóimat elragadtatni magukat. Most már bevallhatom, ez a kampányom szerves része volt, valójában én gerjesztettem az agressziót – a különböző elképzelések civilizált ütköztetése helyett, 
az értelmes vitát kivédve. Emiatt Ti csak golyóálló mellényben tudtatok a közterületen közlekedni és házaitokban poroltóval az ágy mellett aludni.
Verőlegényeket, és verőleányok küldtem Rád, és minden potens jelöltre, akit nem az én aklomból tereltem a választáshoz. És hogy miért éri meg nekem, hogy ilyen eeembeeereeek legyenek a képviselő-testületben…, ahelyett, hogy a falu legjavát gyüjtöttem volna egy csapatba? Tudhatjátok…, aki rosszul viselkedik, annak nem van köze a helyi politikához
– fejlesztési tervekhez, közpénz elosztáshoz, jótevéshez, stb….
A közművelődésinek álcázott – a Ti közös pénzetekből fizetett – propaganda gépezetet is bevetettem ellenetek, és az önkormányzati vagyon kiszervezésére szentesített antiszociális szövetkezetet is. Hiba volt, – ha nem is politikai hiba –, mindenesetre ez az emberi és állami alaptörvényeink betűjével és szellemével is ellentétes. Már bánom, de megértheted, felsőbb hatalmak bábja vagyok és a főnököm a Disznófejű Nagyúr, és azaz Isten, a Mammon
(Mt 6,24) ezt kívánta t
őlem.
Mivel Te 2-3 hónap alatt több Falusi Ember véleményét kérted ki, mint én egy évtized
– egytized évszázad – alatt, így jobban ismered a falu lakóinak elképzeléseit, kívánságait, gondjait (mondjuk rólad még azt is feltételezem, hogy érdekel, mit mondanak az Emberek),
és mivel bizonyítottad rátermettségedet, alkalmasságodat,
ezért tisztelettel felkérlek, hogy vállald el az Alpolgármesteri megbízatást – szolgálatot. Mindezt az önkormányzat minél jobb, hasznosabb m
űködése érdekében és a falusi köznyugalom biztosítására.
Ma már tudom, ez utóbbiért a Polgármesternek különös felelőssége van.
Húsvét hetében magamba szállva, Deák Ferencz szavain elgondolkozva
mégegyszer:
Sajnálom, mea culpa,
Én pénzem, én pénzen, én igen nagy pénzem!


Bárdudvarnok, 1865 +155 = 2020. április 16.!

Maradok őszinte híved:



Molnárné Mester Balázs
keresztény?demokrata?
polgármester sk
Húsvéti Levél letöltése: ITT!!!
Húsvéti Cikk: ITT!!!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése