A bárdi oskoláról
„De tán jő Oly idő,
Melyben nékünk A vidékünk
Új Hélikon lesz.”
Beiczer Judit vélemény cikke
Véletlen bukkantam
egy facebook oldalra, neve Bárdi Búzaszem Iskola
kérdéseim:
1. ez egy létező
iskola Bárdudvarnokon?, hisz már ott a Bárdi jelző a Búzamag előtt.
2. az oldalon az
szerepel, hogy „a bárdi közösség régi vágya”... Melyik közösségé?, hisz erről a
falu 99 %-a nem tud.
3. Miért éppen
Bárdudvarnokon lenne, hiszen itt már van egy iskola. Miért nem egy olyan helyen
lenne, ahol még nincs iskola, illetve azoknak a lakóhelyén akik többsége ezt
támogatja?
4. Ha itt már van
iskola, akkor miért van szükség még egyre, hisz ilyen kis település örülhet
annak, hogy egyáltalán van iskolája.
5. az iratban
szerepel még, hogy fontos: a „magyar hagyományok iránti szeretet, a keresztény
értékrend, a családias légkör és a közösségi összefogás” ... Bárdudvarnok
lakosságának hány %-a keresztény? Mindenki akarja ezt az iskolát?
6. szerepel még: „Ahol
a gyermekeink egyéni képességei kibontakozhatnak, életkoruknak megfelelő, testi
és lelki szükségleteiket és fejlődésüket leginkább szolgáló nevelésben
részesülhetnek."... A most működő állami Bárdudvarnoki iskolában nem az
életkoruknak megfelelő nevelést kapják?
7. továbbá: „a
hagyományos nemi szerep minták fontosak”... a Bárdi Iskola nem ezt teszi? Netalán
tán titkos nemi átalakító foglalkozásokat tart az alsósoknak, és a fiúk
papírvirágot hajtogatnak, a lányok fociznak?, ahogy a mai politikai propaganda
sulykolni próbálja lebutított, szolga népének az új őrületet.
8. „Úgy döntöttünk,
Bárdudvarnokon is elvetjük a magot”... Kik döntöttünk úgy???!!! Azok, akik már
oly rég vetették el magjukat, hogy saját gyerekeik már nem járnak iskolába,
viszont szeretnék megmondani, hogy más gyerekei hova járjanak?
9. A bárdudvarnoki
közösség miért nem tud erről?????
10. Milyen képviselő
az, aki saját ideológiáját a közösségre erőlteti úgy, hogy a közösséget nem
vonja be. Kit képvisel, saját magát?
10. Hol lenne az
épület?
10./a Ha a meglévő
iskolában lenne, akkor akik most ott vannak, azok hova menjenek? milyen
éghajlatra?
11. Szép kis
keresztényi érték az, ahol az érintettek háta mögött sunyi és gerinctelen
módon, egy szűk kör hoz döntést, és a beavatott ember sem szólhat az iskola
dolgozóinak!!!, pedig ILLETT volna!
12. Szép kis
keresztényi érték az, ahol az iskola eszmei vezetője, barantára, egy régi! magyar!
harcmodorra! tanítaná a gyerekeket, a békés egymás mellett élés, elfogadás, együttműködés
helyett.
13. továbbá: „a
közösségi összefogás fontos” ... mit értenek közösségen, az ő szűk
közösségüket, vagy mindenkit? Ha mindenkit, akkor miért titkosan szervezkednek,
az érintettek – tanítók, tanárok, szülők, bárdi lakosok – kihagyásával?
14. továbbá: a „magyar
hagyományok iránti szeretet fontos”... A Bárdi iskolában nem fontos? nem
lehetett néptáncolni, lovagolni, népdalokat furulyázni, kézműveskedni,
hagyományőrző előadásokat tartani (lásd:Csárli), megemlékezni nagy ünnepeinkről?
Senki sem tiltotta ezeknek az értékeknek gyakorlását. Ez csak ál hiszti.
15. „ide járó
gyermekeket olyan felnőttekké nevelje, akik kovászai lehetnek családjuknak,” Akik
a Bárdi iskolába járnak azok már nem is lehetnek kovászok?
15. Mennyire hiteles
annak az Önkormányzatnak az oktatáshoz való hozzáállása, amely 2010-11-ben be
akarta zárni az iskolát és a saját hivatalát akarta az Iskola épületébe
költöztetni. Akkoriban voltak olyan hangok is: „legalább a Hivatal és a
Polgármester szemmel tudja tartani az Igazgatót” ???!!!!!! És ők mit szólnának,
ha ez fordítva lenne? Most pedig talán éppen ebbe az épületbe hoznak egy szűk
kör akaratát.
2010 óta tapasztalt
Bárdudvarnoki tendencia, hogy a HATALOM befolyása alá szeretné venni az
egyházzal karöltve, diszponálni felette – magyar nyelven: leuralni – minden
szervezetet, kezdeményezést... Ennek elég durva megnyilvánulása volt a 1.az
eredeti bárdudvarnoki Horgász Egyesület nem bárdudvarnokiak felhasználásával
való megváltoztatása.” A helyi értékek megbecsülése "jegyében" 2. Egy
Bárdudvarnokon tartott színházi vizsga előadás durva betiltása!, szintén
egyházi nyomásra..." a tolerancia és elfogadás jegyében" 3. A Bárdudvarnoki
Kulturális Hétre egy ellenprogram rászervezése, szintén a keresztény egyházak
közreműködésével, melyet ugyanarra az időpontra tettek, aminek már 15(+15=30)
éve hagyománya volt!... „a helyi valódi civil szervezet, és hagyományaink
megbecsülése jegyében” 2. a Faluszínház szintén durva lenyúlása!, és annak
keretén belül, egy egyházi!!! színházi gyerektábor működtetése. Az ötletgazda
kirekesztése, annak kriminalizálása, gyerekének kiutálása, és az eredeti
Faluszínház eszmeiségétől való eltávolodás... „a szeretet nevében” 3. egy 12
éves hagyományokkal rendelkező civil szervezet által meghonosított Magyar
Kultúra Napjának betámadása, és egy másik megtartása, egy képviselő beteges
önkifejezésének, és szereplésvágyának érdekében... „a közösségi szellem
jegyében” 4. A buszmegállón, amely közlekedési célokat szolgál, kereszt
megjelenése... „a hivalkodás és térítés mentes egyház nevében” 4.a mindenki
által kedvelt Horgászbüfé "Brekeke" (melyet a bérlője
lelkiismeretesen, vendégszeretően működtetett) megpályáztatása úgy, hogy a működtetőnek
nem járt az a gesztus, hogy megkérdezzék: akarod-e folytatni?... „a helyi
vállalkozók, tiszteletben tartása, segítése, megbecsülése jegyében”
Miféle közösség
megtartást hirdetnek, ha éppen a közösséget hagyják ki a döntésekből. Miféle
értékeket hirdetnek, ha a kirekesztés, a párbeszéd-képtelenség, a gyanakvó
ellenségkép-keresés, és TALÁLÁS, a végletekig sarkított gondolkodás, ami hajtja
őket. Miféle hazafiságról papolnak, ha éppen az ő szűkebb hazájukban, a faluban
ahol élnek, nem tudják elviselni a másképpen gondolkodó magyar embereket, vagy
a Nemzeti Összetartozás Napjának 100. évfordulóját nem tudják együtt ünnepelni
a faluval. Miféle egyenes, gerinces, böcsületes magyar virtus az, amely titkos
összejöveteleken hátulról mellbe támad. Az iskolát kritizáló, jelentgető,
levelében nevét bátran NEM adja véleményéhez. Miféle érték az, amely SEMMIBE
VESZI a helyi iskola pedagógusainak több évtizedes munkáját, és csak a rosszat
akarja észre venni. Miféle érték az, amely rákényszeríti egy szűk kör
ideológiáját a többségre? A kultúra kisajátítása után most az oktatás
következik? Ha ezek a keresztényi értékek, akkor nem kérünk belőle, a
gyerekeink meg pláne. Az igazi kereszténység elfogadó, nem kirekesztő, a
szeretet, az irgalom, a részvét, tanításának fő pillérei. Legalábbis elviekben.
Sajnos Bárdudvarnokon ennek ellenkezője tapasztalható, így hiteltelenné vált
számomra ez a szűk kör.
Ha gyerekeinknek
jobb iskolát szeretnénk, azt nyilvánosan, szülők, pedagógusok, egykori diákok
bevonásával kell megvitatni. Erre régebben már történt is sikeres kísérlet,
hisz volt lehetőség lovaglásra és kézműveskedésre. A most kezdeményezett új
iskola profiljához hasonló (néptánc, népi hagyományok) már működik
szomszédunkban Szennán. Szerintem Bárdudvarnokon valami más, csak erre a helyre
jellemző speciális dologgal lehetne „veretni” pl.: a művészetekkel, kultúrával.
De ezt is közösen, mindenkit bevonva kell kialakítani. Ami pedig a szuper
iskoláknál is fontosabb, az a mi példamutatásunk, az egyenes, őszinte,
elfogadó, humánus viselkedés. Nem a sunnyogás, kirekesztés, leuralás, - kivéve
ha nem tekintjük ezt is a magyar hagyomány részének.
Mert így szerintem
nagyon rossz irányba halad ez a falu, még ha sokak számára ez egy „szerető,
elfogadó közösség”, ahogy a propaganda próbálja mutatni. A csillogó felszín nem
minden.
Az igazi keresztény
megértő, elfogadja a máshogy gondolkodót, azt felebarátjának tekinti, nem
ellenségnek. Nem harcban, harcmodorban gondolkodik. Nem agresszív. Nem leural,
hanem befogad. Nem ellenséget fabrikál, hanem barátot. „Mert ha szeretet nincs
benned..."
Bárdudvarnok, 2022. október
16.
Beiczer Judit
bárdudvarnoki lakos,
paidagógosz
/névvel/
Fb hozzászólások:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése